Kinas kristna behöver biblar

I höst kommer broder Yun till Sverige (klicka här för att se aktuella datum och platser). I samband med detta kommer vi samla in pengar för tryckning av biblar till Kina. Varje månad kommer stora mängder kineser till tro och behovet av biblar är enormt.

Bibeln är under attack i Kina och tillgången minskar för varje dag som går. Medan resten av världen fokuserar på coronaviruset rustar Kina för att radera Bibeln från Kinas karta - en gång för alla.

-Finns det verkligen behov av fler biblar? Frågan ställdes för några år sedan av en pastor till organisationen “Back to Jerusalem” (Ljus i Östers partner).

-Jag har hört från så många tillförlitliga källor att det finns mer än tillräckligt med biblar i Kina, men då säger ni att det finns ett stort behov av biblar i Kina. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska tro, fortsatte pastorn. 

En av Kinas många hemförsamlingar. Behovet av biblar är enormt. Foto: Back to Jerusalem.

Samma tongångar hörs i många delar av västvärlden. Många är förvirrade över de motstridiga rapporter som finns om antalet biblar i landet. Så hur kunde det bli såhär? För det första så har det tidigare funnits en alltför stark tilltro till de siffror som Kinas regering själva gått ut med. Det har i sin tur gjort att kristna organisationer som verkat i landet själva har spridit vidare samma information till väst. Många har helt enkelt varit för naiva och blundat för hur Kina förfalskat siffror och förvridit sanningen.  

Under 10-talet har förtrycket mot Kinas kristna eskalerat rejält. Polisen slår till mot gudstjänster och beslagtar och bränner biblar och annan kristen litteratur. Kristna straffas och hånas, och förlorar sociala poäng som - bland annat - gör det svårare att få jobb och skaffa bolån. 

Biblar bränns på order av Kinas regering.

Trots detta fortsätter många att komma till tro i Kina. Och den nuvarande produktionen av biblar kan inte på långa vägar täcka detta enorma behov. För ca 30 svenska kronor kan vi trycka upp en kinesisk bibel. Du kan vara med och stödja detta arbete. Swisha valfritt belopp till 900 36 25, märk "Kinabibel"

Broder Yun besöker Sverige - hösten 2020 25/10-1/11 

Broder Yun, även kallad för ”den himmelske mannen”, är en kinesisk predikant och evangelist vars liv är märkt av både förföljelse och otroliga mirakler. 

För 22 år sedan hjälpte Gud honom fly från Kina. Han hade då en nyckelroll i den kinesiska husförsamlingsrörelsen och satt i fängelse för sin tro. Sedan dess har han levt för visionen att ta evangelium till alla folk mellan Kina och Jerusalem, genom Back to Jerusalem (BTJ), Ljus i Östers partner i Kina. Följande platser besöker han under oktober/november 2020:

Söndag 25/10 10.00 och 12.00 Citykyrkan i Stockholm 
Söndag 25/10 18.00 Furuhöjdskyrkan i Alunda 
Måndag 26/10 19.00 Hedvigslundskyrkan i Gävle 
Tisdag 27/10 19.00 Höglidenkyrkan i Hudiksvall  
Onsdag 28/10 19.00 Pingstkyrkan i Avesta 
Torsdag 29/10 19.00 Enakyrkan i Enköping  INSTÄLLT
Torsdag 29/10 18:00 Pingstkyrkan i Solna
Fredag 30/10 18.00 Pingstkyrkan i Örebro 
Lördag 31/10 18.00 Korskyrkan i Karlstad 
Söndag 1/11 11.00 Pingstkyrkan i Lidköping 
Söndag 1/11 18.00 Pingstkyrkan i Alingsås

Observera att en del av kyrkorna kräver föranmälan. Vissa kyrkor sänder även digital. Se respektive församlings hemsida.